::Religi::



Tak larat lagi aku mendengar soalan Nelly.."Dah keluar ke album baru Opick?". Berulang kali soalan tersebut hinggap di telinga. Sudah jenuh aku menjawab "belum lagi..Nanti dah ada, aku bagi tahu la..". Siapa tak kenal dia, peminat tegar Opick dan Kopratasa.. Hampir-hampir jatuh ke tahap fanatik. Tapi, yang untungnya, tak perlu aku menyusahkan diri untuk promote album Opick, sebab melalui dia, hampir semua kat Mansurah ni tercari-cari lagu Opick (entah betul ke tak, tak tau la..).

Berita yang dinati-nantikan olehnya, dan aku jua. Setelah hampir setahun kegersangan menanti buah tangan dari Opick. Lagu-lagu dari 3 album sebelum ni belum lagi puas didengari, tapi disebabkan oleh kemarau nasyid berkualiti religi ketuhanan, aku mengharapkan sesuatu yang baru darinya. Opick muncul kembali dengan album ke 4 bertajuk Cahaya Hati sebagai hadiah menyambut bulan Ramadhan.


Seperti biasa, tak pernah menghampakan. Komen Nelly " (03/09/29 07:43:59 ã): opick baru sedap gak"
Jadi, kepada yang nak tahu apa yang sedap gak tu, dengarkanlah album baru ni
Ni salah satu lagu dari album ni bertajuk cinta setulus jiwa

Cinta Setulus Jiwa.mp3 - Opick


Bukan 1 je album yang keluar bergenre Religi ni, tapi Ungu juga menyusul dengan tajuk album Aku dan Tuhanku. Semua lagu dalam ni pun, best gak. semua skali ada 10 track, tapi 5 track je lagu baru, yang selebihnya versi karaoke.


salah satunya, lagu bertajuk cahayaMu

CahayaMu.mp3 - Ungu


Baca review dari saifulislam.com

Dan, 1 lagi yang boleh dikira dalam genre Religi, tapi tak tahu boleh ke nak cakap ni nasyid, sebab macam rock je~ GiGi..

-no comment- sebab tak berapa berminat sangat dengan lagu-lagu jenis macam ni walaupun berlirik ketuhanan