Memori::Lagenda

Raihan keluar album baru - mengolah kembali lagu yang pernah dinyanyikan sebelum ini dalam bentuk acapella

Nazrey Johani pun keluar album baru - juga menyanyikan kembali lagu yang pernah diterbitkan dalam album The Zikr - dan tajuk album tersebut diberi nama Memori TheZikr

Dalam album ini, lagu lama diolah sedikit sebanyak dan ada beberapa lagu di mana nazrey berduet dengan beberapa artis nasyid terkemuka tanah air seperti nasyid Secerah Pawana (SaffOne & Mestica), Tak Seindah Setuhan Mata (Saujana- tukar tajuk Sekeping Hati), Air Mata Keinsafan (Salleh Brotherz), Harapan padaMu Subur Kembali (Saujana), Mengemis Kasih (Raihan, Antara Dua Cinta (Raihan & Saujana) & Isteri Solehah (SaffOne).

Air Mata Keinsafan - Nazrey Johani ft Salleh Brotherz



Secara Kesimpulan, semua nasyid dalam album ni memang best.. mengingatkan kembali nostalgia lama, pertama kali diperkenalkan dengan kumpulan The Zikr waktu sekolah rendah lagi. Lagu paling minat waktu tu ialah Secerah Pawarna. Minat gile dengan lagu ni, tapi tak pernah tengok pun wajah penasyidnya. Bila Raihan keluar dengan album pertama, baru la kenal Nazrey Johani yang juga menjadi vokalis utama dalam kumpulan The Zikr.


Tak ketinggalan juga, seorang lagi penasyid solo yang sudah lama dalam industri muzik, siapa tak kenal Akhil Hayy. Kali ini beliau muncul dengan album baru bertajuk Nasyid Lagenda II. Kesinambungan dari yang pertama.

Untuk album ni, diambil dari kumpulan dulu-dulu( x berapa nak kenal). Tapi bagi sesiapa yang dah lama lahir dari aku, mungkin pernah mendengar lagu-lagu lama ni~. Jadi, tak banyak boleh nak komen..Dengar sendiri


Adam & Hawa - Akhil Hayy