::Relakah?::

Telah ku rela nama dan diri menjadi sasaran
Kerana cinta, aku berkorban
Telah ku rela segala tohmahan bermahajalela
Kerana cinta, aku terpaksa

Kerana cinta jua aku berbicara
Dengan nada insan terluka
Meluah rasa, meluah fakta, mencedera jiwa
Semuanya kerana cinta

Biarku tanggung rasa derita..
Asalkan agama, selamat akhirnya..
Yang membantah, hanya berfalsafah.
Kerana bimbang suapan harian

Dengan menjual nama tuhan..
Lalu kebenaran disingkirkan,
Demi hidangan belian pendustaan
Namun aku yang sengsara zahirnya

Redha telah pun penuhi jiwa
Dalam keletihan ini.. aku bahagia

Kerana..
Pada kebenaran itulah terasa nikmat syurga
object>





Sejarah berulang lagi, namun kita tidak pernah muak mengulangi kesalahan yang sama berulang kali. Mungkinkah ianya sudah lali, sehingga tiada dirasakan implikasinya, ataukah ianya sudah menjadi satu tabiat, yang mustahil untuk diubah atau diperbaiki.

masuk minggu ke-3 kekejaman zionis atas alasan mempertahankan diri. Kita di sini masih lagi bertelagah sesama sendiri siapa yang patut bersalah dan betanggungjawab..
kerana Hamas yang tidak mahu menyerah kalah..?
atau Zionis laknatullah yang telah melampau..?
ataupun pada sekutunya Amerika yang menyokong dari belakang..?
mungkinkah juga kerana Negara-negara arab di sekelilingnya yang diam membisu?
Atau..
mungkinkah kesalahan adalah kerana diri kita sendiri..
disebabkan maksiat yang pernah kita lakukan
ataupun amanah yang telah kita abaikan